Ondertussen in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jouke Elsinga - WaarBenJij.nu Ondertussen in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jouke Elsinga - WaarBenJij.nu

Ondertussen in San Diego

Door: Jouke

Blijf op de hoogte en volg Jouke

08 December 2009 | Verenigde Staten, San Diego

Beste mensen.

Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen via deze site. Tijd voor een update dus.
Ik zit hier nu ondertussen al een half jaar, maar de tijd gaat hier ontzettend snel. Voor mijn gevoel zit ik hier misschien net een paar maanden. Volgens mij komt dat doordat ik het hier gewoon ontzettend druk heb. De school gaat 7 dagen per week en bijna 24 uur per dag door. Het kan zijn dat ik om 7 uur s’ochtends begin met grond school en s’avonds om 10 uur terug kom van een vlucht. Het is echt een mallemolen waar ik in terecht gekomen ben. Het is zorgen dat je blijft zitten en er niet uitvalt. Dat geld vooral voor de theorie studies. Het is allemaal niet zo heel moeilijk, maar het is wel heeeeeeel veeeeel.

Het gaat goed met de opleiding. Ik heb de eerste vijf theorievakken afgesloten met een gemiddelde score van ruim 90%. Ook met het vliegen gaat alles goed, ik heb ondertussen 95 vlieguren in mijn logboek staan en mijn PPL (private pilot licence, = sportvliegbrevet) is al een poosje in de pocket. Nadat ik dit brevet gehaald had brak er qua vliegen een erg leuke fase aan. Om ervaring op te doen moest ik ongeveer 35 uur solo vliegen. Ik heb dus leuke tripjes gemaakt, onder andere naar Santa Barbara, Plam Springs en de Grand Canyon. Vooral die laatse vlucht was een belevenis. Deze vlucht heb ik samen met mijn huisgenoot Steve gedaan, dat wil zeggen dat we achter elkaar aan vlogen. De vlucht naar de Grand Canyon duurde 5 uur en onderweg zijn we over de Hooverdam en een stuk over de Grand Canyon gevlogen. Vervolgens zijn we geland en zijn we het Grand Canyon National Park binnen gegaan. Erg bijzonder om daar te zijn en we hebben redelijk wat lol gehad samen.

Op dit moment ben ik net begonnen met een nieuwe fase in mijn opleiding: het instrumentvliegen, ook wel “blind vliegen” genoemd. Ik vlieg nu met een soort van brilletje op dat er voor zorgt dat ik niet naar buiten kan kijken en alleen de instrumenten kan zien. Bet wel apart is dat, je moet heel erge op je instrumenten vertrouwen en je moet bijvoorbeeld de daling inzetten zonder dat je ziet waar je bent. Op een bepaald moment krijg ik dan van mijn instructeur te horen dat ik mijn bril af mag zetten en als het goed is zit je dan vlak voor de landingsbaan. Tot nu toe lukt dat allemaal ook nog! Erg leuk!

Hoewel ik jullie allemaal best wel eens mis heb ik het hier dus goed naar mijn zin. Het enige dat een beetje tegenvalt is dat ik hier eigenlijk geen tijd heb om het land zelf te bekijken. Ik moet meer studeren dan ik van tevoren verwacht had, maar het is voor een goed doel! Af en toe doen we wel eens leuke dingen met zijn allen, dan gaan we naar de kroeg of bowlen of iets dergelijks, dus het is gelukkig ook niet zo dat we alleen met de neus in de boeken zitten. Ook in ons appartement gaat alles goed, we zijn echt een beetje een gezinnetje aan het worden, dat is wel leuk.

Tot ziens allemaal!
Jouke.

  • 08 December 2009 - 09:02

    Kyra:

    Ha Jouke,
    Klinkt goed! En mooie plaatjes :). Blij dat je t zo tof vind.
    Liefs Kyra

  • 08 December 2009 - 09:49

    Jelte:

    He Jouke, als je klaar bent moeten we maar een keer op vliegvakantie =)

  • 08 December 2009 - 10:14

    Jelle:

    Ziet er allemaal goed uit Jouke. Lekker blijven studeren zou ik zeggen. Dat genieten komt later wel.

  • 08 December 2009 - 10:51

    H En J:

    Hey Jouke,

    Hier van ons de hartelijke groeten, we denken eigenlijk best vaak aan je. Vergeten je niet! we hebben ook zin je weer eens te zien!
    super dat het zo goed gaat.
    Met ons gaat het ook goed. Senna is inmiddels 1, zegt kaas,ja, nee, papa, mama, bal, bloem en sok! O ja.. en bah..
    en de 29e gaan we verhuizen.. en daarvoor drie weken klussen. Wist je dat al?

    Zegen,

    H en J!


  • 08 December 2009 - 10:52

    Ps:

    Hou die site eens wat beter bij!)

    h en j

  • 08 December 2009 - 12:23

    Tante Hanneke:

    Hoi Jouke,
    Fijn dat alles goed gaat, mooie foto's. Wij wensen je alvast goede feestdagen toe en oant sjen.
    oom Jan, tante Hanneke, G., D., E., B. en B.

  • 08 December 2009 - 13:05

    Irene:

    Ziet er te gek uit. Heb wel mijn bedenkingen bij een piloot die multitaskend mooie plaatjes aan het schieten is :D

    Hier zijn S en P weer vertrokken naar Spanje, maximale kerstsferen! Maar goed, daar zul je zelf ook wel het een en ander van meekrijgen :)

    Ciao!!

  • 08 December 2009 - 13:07

    Fedor:

    Geweldig, man. Echt een voorrecht dit allemaal mee te maken. Maar wel studeren he... maar met een dikke 90% zou Arie trots op je zijn. Goed bezig, goed om te horen. Geniet er van en veel succes!

  • 08 December 2009 - 14:15

    Cochabambina:

    Aarrgghh, 35 vlieguren en niet eens even langskomen om Evo te feliciteren?! Yeah yeah yeah... Keep cool overthere! En volgend jaar kom ik wel een xtje meebowlen ;-) Chauuu!

  • 08 December 2009 - 18:45

    Omke Jouke:

    Bêste Jouke
    Tige by tige bitanke foar dyn reisforslach. Ik fyn it de muoite wurdich om nei to sjen. Dou hest it hwat dat oanbilanget krekt eefkes fierder broch (en heger socht0 as dyn omke. 'k Soe mar forsichtich wêze en net yn alle sleatten tageyk fleane. Dat kin lykwols ek net. foaral dy foto fan de Grand Canyon foun ik o sa moai. Graeh wol heel wer werom komme yn it âlde Jeropa. Doch dyn Amerikaenske freonen foaral de groetenis. Ik bin sneintojoun noch mei jim Heit-en dy út Dokkum worm kommen nei Ermelo.
    Mei Beppe giet it noch altiten tige goed. Ik sil mar de groetenis fan har oan dy oerbringe. Dat wol se grif wol lije.
    Nou, dat wie it dan. Al fêst folle lok en seine yn't nije jier en in bliid Krystfeest tawinske. Ast sa oan it fleanen biste, kin ik my foarstelle, datst noch mear ûnder de yndruk bist fan de maejsteit fan Gods skepping. It allerbêste tawinkse
    Omke Jouke

  • 08 December 2009 - 21:02

    Dirk:

    Ha Jouke,

    Ik ben blij dat het goed met je gaat. Gister met z'n allen gegeten en daarna je filmpjes bekeken. Het wordt tijd dat je weer terug komt om een biertje te drinken. Succes nog daar en ik zou zeggen nog lekker veel vlieguren maken over de mooie gebieden van Amerika.

    Groetjes

  • 08 December 2009 - 22:57

    Pa En Ma :

    Zo jochie, je krijgt spatjes, maar ik begrijp het wel hoor, het geeft je ego natuurlijk wel een boost om zo over de grand canyon te vliegen, eerlijk gezegd zou ik dat zelf ook best wel willen, maar ja, ik houd me nog even met afval bezig en mama met de bewoners van 's Heerenloo,

    in elk geval zijn we ook wel een beetje trots, doe voorzichtig, geen salto's boven de grand canyon, succes en tot skypes,

    Gerdien en Willem

  • 08 December 2009 - 23:20

    Joanne:

    Hoi Jouke, leuk om weer eens wat van je te horen,zien, lezen. Fijn dat het goed gaat en je het zo naar je zin hebt.
    Groeten van ons allen.

  • 09 December 2009 - 10:26

    HJ:

    Jo Jouke,
    Als ik de foto´s zie dan hoef je volgens mij niet te klagen over dat je niks van het land ziet..? Of heb je die foto's ook met je brilletje op gemaakt..?? :-)
    We missen jou ook!

  • 10 December 2009 - 20:18

    Ruth:

    Heeeeeeej goed om weer es wat te horen en mooie plaatjes te zien. Klinkt veelbelovend allemaal. Net echt.
    hou je taai en de groetjes!
    Ruth

  • 11 December 2009 - 14:13

    Ria Van Velsen:

    hallo Jouke,

    Altijd weer leuk om eens iets van mijn neef te horen. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Je geeft ons wel de indruk dat je in iets vliegt wat te vergelijken is met een tweedehands fiets ofzo...
    We hopen dat dit niet zo is, het klinkt allemaal wel spannend.
    Bij ons gaat alles rustig z'n gangetje. Bas heeft het naar zijn zin met zijn studie electrotechniek en Martijn loopt stage bij een makelaar/hypotheker/verzekeraar. Met Daan en Julia gaat het ook prima . Ik ga zo naar mijn werk dan rijd ik in mijn hele kleine autootje naar mensen die langzaam en voorzichtig achter de rollator lopen.
    Verschil moet er zijn nietwaar...
    Nou Jouke, het ga je goed en we hopen binnenkort weer van je te horen.

    groeten van ons allemaal
    fam. van Velsen

  • 12 December 2009 - 11:33

    Gert:

    He die Jouke,

    Fijn om te horen en te zien dat het daar goed met je gaat en je het naar je zin hebt. Erg leuke fotos en filmpjes.
    Alvast goede kerstdagen en een goede jaarwisseling toegewenst. Succes daar en ga vooral door met genieten van het uitzicht. Groeten Marjolein en Gert

  • 12 December 2009 - 12:19

    Jouke:

    Hey Jouke, klinkt goed allemaal. Wel hard werken maar het levert je wel heel wat op! Succes!
    Esther

  • 18 December 2009 - 09:55

    Moniek:

    Ha Jouke,

    handig hoor, Hyves! Word ik er tenminste ook nog eens op gewezen waar jij uithangt! Leuk, die vliegschool! Was toch eigenlijk wat je altijd al wilde hè?! Ik heb je blog maar ff bij de favorieten gevoegd, kan ik je een beetje in de smiezen houden :-)
    Groetjes uit een wit Nederland!

  • 16 Februari 2010 - 21:24

    Henrike:

    hGroetjes oi Jouke lange tijd niets meer van ons laten horen maar we zijn je zeker niet vergeten hoor!! Indrukwekkende foto's je ziet je genieten. ps 29 mei een vlucht Achterhoek!? Groetjes van ons allen

  • 23 Februari 2010 - 21:59

    Stefan:

    kerel!

    Tis weer tijd voor een Update. Gast het wordt tijd voor een goed verhaal een mooi biertje!

  • 20 Maart 2010 - 02:57

    Henrike (tante):

    Wacht met smart op nieuw verhaal.

  • 20 April 2010 - 01:58

    Henrike :

    nog steeds niets van je laten horen! Maar verder alles goed met je? groetjes je tante

  • 03 Juni 2010 - 21:25

    Fam. Wildenbeest:

    Misschien lees je deze reactie nog voor je vertrekt, maar alvast een hele goede terug reis en een fijne tijd in Nederland, geniet van je vakantie! groetjes van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn vliegopleiding bij EPST

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2010

Goodbye California

08 December 2009

Ondertussen in San Diego

06 Juli 2009

Druk aan de slag.

20 Juni 2009

De eerste week in San Diego
Jouke

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 19546

Voorgaande reizen:

11 Juni 2009 - 11 Juni 2009

Mijn vliegopleiding bij EPST

Landen bezocht: