De eerste week in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jouke Elsinga - WaarBenJij.nu De eerste week in San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jouke Elsinga - WaarBenJij.nu

De eerste week in San Diego

Door: Jouke

Blijf op de hoogte en volg Jouke

20 Juni 2009 | Verenigde Staten, San Diego

Howdy!

Mijn eerste week in San Diego zit er al weer op, tijd om de eerste indrukken eens te beschrijven.

Het contrast kan bijna niet groter. Negen jaar heb ik anti-kraak gewoond met huisgenoten die als broers en zussen voor mij geworden zijn. Ik woonde met een bijna oneindige ruimte en privacy anti-kraak in Wageningen. Nu deel ik in San Diego een appartement samen met mijn klasgenoten Evy, Jeroen en Steve. Het is een gezellig maar krap appartement en ik deel mijn slaapkamer met Evy. Kortom: opnieuw beginnen met nieuwe mensen, weinig privacy en weinig ruimte. Dat is spannend! Gelukkig kan ik de bezorgde lezers onder u gerust stellen. Het is hier fantastisch! Samen met mijn huisgenoten vormen we een gemêleerd gezelschap van vier mensen met de zelfde focus: een jaar keihard werken en het maximale uit jezelf halen om een gezamenlijke droom te realiseren: de rechterstoel in de cockpit van een verkeersvliegtuig bij een mooie maatschappij. Ondertussen hebben we het ook nog eens gezellig met elkaar, dus wat wil een mens nog meer. Don't feel sorry for me!

De introductieweek op school is voorbij. We hebben wat mensen en procedures leren kennen. Eerste indruk: aardige mensen en een professionele school met een "drive for quality". Er wordt hier aardig wat van ons verwacht. We hebben een stapel boeken gekregen die zo zwaar is dat je al een hernia krijgt door er naar te kijken. We worden geacht deze boeken binnen een jaar door te werken en ondertussen ook nog even onze brevetten te halen. Onze collega's die een klas boven ons zitten hebben ons al laten weten dat het een jaar van hard werken gaat worden! De officiële start van onze cursus is echter pas maandag (dinsdag heb ik mijn eerste vliegles!!!!!!), we zullen dit weekend dus helaas de tijd moeten doden met surfen op de stranden van San Diego, tja, zo zie je maar weer, het is afzien hier;)

Cheers, Jouke.

PS, Amerikanen zijn niet goed wijs. Ze leggen een spoorlijn zes meter van ons slaapkamerraam aan en laten er vervolgens om drie uur s'nachts een luid claxonerende trein overheen rijden. Deze "om drie uur s'nachts claxonerenende trein" komt tot nu toe met een frequentie van twee keer per week langs. Je kunt je voorstellen dat ik op zulke momenten een nieuwe waardering krijgt voor de Nederlandse samenleving waar je al een vergunning moet aanvragen om een scheet te laten.

PS2, help! Hier in de USA hebben ze nog nooit van meneer Conimex gehoord! Alle recepten zonder een pakje conimex als ingrediënt zijn dus zeeeeeer welkom. @Job, wil je me je alsjeblieft je recept voor satésaus opsturen, want satésaus kennen ze hier ook al niet :(


  • 20 Juni 2009 - 07:02

    Roy:

    ha die jouke veel succes daar in de states. ik ben nog lekker aan het bijkomen van de bruiloft jammer dat je er niet bij was, ik kom wel een keertje meevliegen gr roy

  • 20 Juni 2009 - 07:42

    Janine:

    Hey JOuke,

    Heel erg leuk van je te horen, dst doet me goed!

    x

  • 20 Juni 2009 - 08:11

    Michel:

    He Jouke!
    Klinkt allemaal goed. Succes en veel plezier met vliegen en surfen!

  • 20 Juni 2009 - 08:43

    Jedidja:

    Jouke, het klinkt allemaal heel vervelend, ik vind het jammer dat het allemaal zo moeilijk voor je is. Hopelijk gaat het jaar snel voorbij :P
    :D Ssuper cool allemaal!!! :D ik word hier helemaal blij van :D

  • 20 Juni 2009 - 09:04

    Jelte:

    Hee Joouke! Klinkt goed, maar Groningen is leuker :P.

  • 20 Juni 2009 - 09:47

    Jelle:

    Dat ziet er al flink professioneel uit, ook zonder pilotenpet. Wat gebeurt er met de dames als je met zo'n pak over sunset boulevard paradeerd?
    Trouwens gefeliciteerd met je bruiloft, Roy!

  • 20 Juni 2009 - 09:55

    Willemijn:

    haha, jouke, ja ik weet het van het ontbreken van de conimex..., maar er is hoop: er bestaan wel soort van 'toko's' in de USA, gewoon ff flink zoeken en aan de slag met je boemboes!
    P.S. Ja, ik zit nu ook ineens op wat minder ruimte, maar toch best leuk met Stefan hoor...

  • 20 Juni 2009 - 10:44

    Esther:

    Wow, wat leuk om de foto's even te zien! Vooral die van het uniform vind ik erg leuk hahaha. Nee maar even serieus, ziet er goed uit allemaal, geniet ervan!

  • 20 Juni 2009 - 13:22

    Kiert:

    Jammer dat ik niet in NL woon, anders zou ik je een MEGA AH-pakket opsturen (met welpies niet te vergeten ;)...). Keep Cool!

  • 20 Juni 2009 - 13:25

    Rddlllrrddlll:

    Salud! Ik toost op 3 uur minder tijdsverschil...

  • 20 Juni 2009 - 15:46

    Kyra:

    Ha Jouke,

    Mooi verhaal. Ze gaan daar toch elke avond uiteten? Dan heb je helemaal geen conimez nodig, maar ik ben in de Filippijnen ook erg creatief geworden in de keuken dus zal je wat tips mailen :P.

    Je hebt zeker een mooie dag gemist gister, maar surfen en mountainbiken klinkt ook goed. Is dat jullie zwembad?

    liefs Kyra

  • 20 Juni 2009 - 22:20

    JW:

    Hee Jouke,

    Woon al jaren in SD. Je kunt Boemboes en dergelijke krijgen bij "Ranch Market 99", een oriental grocery store op Clairmont Mesa Boulevard in Kearny Mesa, west van jullie (naar de fotos te zien zitten jullie in El Cajon, dichtbij Gillespie Field?). De weg loopt East/West and de store ligt tussen de 163 en 805 freeways. Soms hebben ze daar conimex.

  • 21 Juni 2009 - 14:45

    Dirk:

    Ha Jouke,

    Volgens mij heb je pindakaas, honing, melk en ketjap nodig om een lekkere pindasaus te maken.

    Succes je eerste week en veel leesplezier in je nieuwe boeken.

    Gr Dirk

  • 21 Juni 2009 - 15:23

    Arvid:

    Hoi jouke,

    Dat is leuk om te lezen. Ik zal je ontwikkelingen volgen. Geinig ook om je appartement te zien. Weten we een beetje waar je zit.
    Ziet er al strak uit in je uniform, nu nog even waarmaken.
    Wij gaan volgend weekend onze teamtitel verdedigen op het NK. Die gaat helaas dit keer aan je voorbij. We zetten wel een geheime troef in. Combe zetten we in.
    Ikzelf heb het even lekker rustig. Geen bondscoach meer en in afwachting van de overname. Ben wel bezig met opzet bedrijf. kijk maar eens bij www.soolancelot.nl. daar is mijn nieuwe bedrijf te zien. Verder hou ik me lekker bezig met het huisje dat we in januari gekocht hebben. Dingetjes maken en opknappen in je eigen tempo. En de vrouw maar werken. GOED VOOR ELKAAR !!
    Nou, veel succes met je eerste weken. Tipje van de coach; kijk niet naar de berg maar naar je eerste stap. Zorg dat elke stap goed gaat en je komt vanzelf boven.

    Ik zag net even dat er ook een hele mooie club was in San Diego. Je zal er wel geen tijd voor hebben maar misschien toch wel leuk om een keer binnen te stappen.

    Mazzel Arvid

  • 21 Juni 2009 - 20:49

    Geert:

    Elsinga, kerel, blij te horen dat je goed aangekomen bent en dat het je bevalt. Ziet er goed uit dat oncomplete uniform ;-). Enne, wat heb je daar voor zonnebril?

    Groetjes Geert

  • 22 Juni 2009 - 12:09

    Elsbeth:

    Veel succes met je opleiding Jouke, maak er een mooie tijd van!

    Groetjes,
    Elsbeth

  • 22 Juni 2009 - 17:43

    Stefan:

    Wobbie! kerel,

    hard werken, gast, wat een omschakeling :)

    Relaxed dat je gelijk de lucht in mag! Succes!

    groet!

  • 22 Juni 2009 - 21:47

    Echte Mannen:

    lul,
    waar ben je? het is maandagavond!

  • 23 Juni 2009 - 06:59

    Catherinus:

    No, dat is wat. It liket my wol fleanen! Ik hoopje datst it nei't sin hast. Sa no en dan efkes sjonge: felan op, wy sjong it bêste lân fan ierde! Groetnis, omke Catherinus

  • 23 Juni 2009 - 07:48

    Joanne Te Lindert:

    Hoi Jouke,

    Dat ziet er allemaal wel goed uit. Het lijkt wel een vakantiepark - op de nachtelijke trein na dan-.
    Hoe zit het met de boeken nog steeds netjes in het plastic of wordt er al ijverig gestudeerd??
    In ieder geval heel veel succes met alles en hou het hoofd koel boven in de lucht.
    Groeten van de te Lindertjes.

  • 23 Juni 2009 - 09:48

    Fedor:

    HA, Jouke, lekker bezig daar. Er zit toch geen anatomie boek bij ofzo? Ik hoorde dat Arie Terlouw een affiliatie heeft met een pilotenopleiding in San Diego, is dat de jouwe?
    He, ik dacht altijd dat de chef piloot in de linker stoel zat?
    Cheers!

  • 23 Juni 2009 - 09:56

    Minke Van Der Velde:

    Hé jouke,
    ziet er goed uit zeg!! vanuit fryslân.. :) natuurlijk een hele goede tijd en succes! (dat had je wel nodig begreep ik).
    Groetsjes Minke

  • 23 Juni 2009 - 09:57

    Minke Van Der Velde:

    Hé jouke,
    ziet er goed uit zeg!! vanuit fryslân.. :) natuurlijk een hele goede tijd en succes! (dat had je wel nodig begreep ik).
    Groetsjes Minke

  • 23 Juni 2009 - 16:58

    Saakje:

    Hé die Jouke..
    Goed en leuk te lezen! En vandaag dus eerste vliegles..hmm.. misschien kom ik je vlgd. week tegen op 101 1/4 richting windstreek wzzw.
    Goeds en de seine!
    leafs

  • 23 Juni 2009 - 19:56

    Omke Jouke :

    Sjuch nouris oan
    Ik haw myn mailadres oan dy opstjûrd. Dan kinsto my opé hichte hâlde. Ik sil dan sa nou en dan dizze side fan dy rieplachtsje. Dan rekkest it Frysk ek net kwyt, is't net sa? Dat Hij, die wolk en winden, wijst spoor en loop en baan, zal ook wel wegen vinden, waarlangs jou voet kan kan. Sounens en
    feilichheit tawinske. Omke Jouke

  • 24 Juni 2009 - 12:12

    Willem En Gerdien:

    Jouke, zet nog eens wat op de site. Dan weten we tenminste dat je de eerste vliegles hebt overleefd.

    groetjes, pa en ma

  • 25 Juni 2009 - 09:21

    Ruth:

    Dag mazzelaar! Dus jij al ver weg? Wij net terug uit Roemeniestan.
    Ziet er mooi uit daar, genieten zul je zeker. Hopelijk snurkt je kamergenoot niet...
    Take care en GENIET! En je hebt genoeg 'snot in de kop'om dat stapeltje boekkies te lezen. Niet zeuren ;)
    baaaaaaaaaai
    Ruth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

Mijn vliegopleiding bij EPST

Recente Reisverslagen:

06 Juni 2010

Goodbye California

08 December 2009

Ondertussen in San Diego

06 Juli 2009

Druk aan de slag.

20 Juni 2009

De eerste week in San Diego
Jouke

Actief sinds 20 Juni 2009
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 19550

Voorgaande reizen:

11 Juni 2009 - 11 Juni 2009

Mijn vliegopleiding bij EPST

Landen bezocht: